Viisi asiaa + pari muuta


Nappasin tämän hauskan haasteen Katjalta, joka haastoi bloggaajia mukaan hieman perinteisistä poikkeavin kriteerein. Kuulun kategoriaan 3: tuskaillut Umberto Econ Ruusun nimen kanssa.

Ennen haasteeseen vastaamista pari ilmoitusluontoista asiaa:

Kiitokset teille, ketkä äänestitte minulle pääsiäislukemista! Valitettavasti Bloggerin kyselyvimpain temppuili viikon ajan ja "söi" ääniä, osa äänistä siis katosi omia aikojaan! Näin ollen minulla ei ole aavistustakaan, kumpi kahdesta eniten ääniä saaneista kirjoista sai oikeasti eniten ääniä. Epäilen, etten ehdi pyhinä lukemaan kuin yhden kirjan, mutta olkoon se jompikumpi näistä, viimehetken fiiliksellä valittuna. Nousiaisen Maaninkavaara tai Kari Hotakaisen Jumalan sana, meillä on treffit pääsiäisenä!

Kiitokset myös kaikille tähän mennessä KBF -keskusteluun osallistuneille! Olen saanut (ja toivottavasti muutkin ovat) paljon uusia ajatuksia siitä, mitä kaikkea hienoa kirjojen kanssa voikaan kokea. Palkitsen parhaan kommentin perinteisin menoin kuukausikoosteen yhteydessä, joten vieläkin ehtii keskusteluun osallistua!

Mutta nyt. Viisi asiaa!

1. Kiitä antajaa ja linkitä bloggaaja, joka antoi haasteen sinulle.
Siispä kiitos Katjalle Lumiomena -blogiin hauskasta haasteenheitosta!

2. Kirjaa tähän viisi blogia, jotka haastat
Jatkan samalla linjalla Katjan kanssa. Tarttukoon tähän haasteeseen siis jokainen, 

* jonka mielestä kirjan lukeminen sängyssä on paras tapa aloittaa päivä
* jonka sydän pamppailee historiallisten romaanien tahtiin
* jonka mielestä hyvin kirjoitettu tietoteos pesee keskinkertaisen romaanin
* joka tunnustautuu hengenheimolaisekseni rutikuivana realistina, mutta huomaa aina välillä innostuvansa jostain mistä ei pitäisi
* joka tuntee laillani omatunnon pistoksen siivoamista odottavasta tunnistepalkista (on pitänyt siivota se ehkä kaksi vuotta)

Huom! Kaikkia ehtoja ei tarvitse täyttää!

3. viisi asiaa, joita tarvitsen päivittäin (satunnaisessa järjestyksessä):

* sokeri
* vesi
* rakkaus
* hiljaisuus
* uni

4.viisi materialistista (joulu)lahjatoivetta:

* Freddie Mercury - The Great Pretender -kuvateos
* punaiset kävelykengät
* puutarhakatos
* jokin ihana sisustustarra ja tyhjä kohta, johon sen voisi liimata
* valokynä

5. viisi paikkaa, joissa haluaisit käydä:

*Lontoo (olen käynyt kerran ja olen menossa kesällä uudestaan)
* Pohjois-Norja (lapsuuden kesälomista tuttu paikka, ikävöin tuntureita)
* Gotlanti (en ole käynyt, mutta haluaisin joskus kesällä tutustumaan sen ihmeelliseen luontoon)
* Sveitsi (ks. ylläolevat perustelut)
* Road trip missä tahansa USA:n eteläosissa

6. viisi lempiruokaani:

* Kana nachopedillä
* Avokadopasta
* Borssikeitto
* Lihapullat
* Kaikki missä on vuohenjuustoa, halloumia, fetajuustoa tai aurajuustoa, mieluimmin kaikkia samassa ruokalajissa

7. Viisi elämänohjettani:

* Kyllä se siitä. 
* Asioilla on tapana järjestyä. 
* Tee toisille niin kuin toivot itsellesi tehtävän. 
* On turha rukoilla jumalilta sitä, mihin itsekin pystyy. -Epikuros-
JA EHKÄ KAIKKEIN PARAS
* Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että ihan varmasti onnistuu. -Peppi Pitkätossu-


Kommentit

  1. Tunnistepalkin siivous on suorastaan rikollisen kamalaa. Hyi yök! Valitettavasti mulla on jokin pakkomielle tunnisteista ja viikonloppunakin niitä tuli taas siivoiltua. Edessä olisi "pienoinen" projekti kääntää kirjailijoiden nimen järjestykseen sukunimi-etunimi, mutta tunnisteiden määrän takia olen tätä lykkäillyt ja tulen lykkäämään vastaisuudessakin...

    Juustot ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mulla ei ole pakkomielle. Tunnistepalkkini on aivan villissä tilassa. Mutta kyllä minä vielä joskus, jonakin päivänä... :)

      Poista
  2. Sellainen sisustustarra olisi ehdoton - mulla olisi jo paikkakin valmiiksi katsottuna :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oikeastaan olisi, mutta mutta. Siihen oli oikeastaan tarkoitus tulla semmoinen fototapetti. Tätä täytyy vielä vähän miettiä...!

      Poista
  3. Mä alan kans Peppiä... mä olen just tuommonen :)

    VastaaPoista
  4. Mä haluaisin itselleni jonkun puutarha- tai pihakatoksen. Käytiin perjantaina Tuurin kyläkaupan pihamyymälässä ja siellä oli sellainen katos. Tuli heti mieleen, että tuollaisen haluan ja tarvitsen meidän takapihalle.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti